VSR

ihopljuget 2008-05-28
Nu ska jag väl egentligen inte yttra mig alldeles för mycket om detta ämne då jag inte är speciellt insatt. Men jag känner ändå att jag inte riktigt kan vara helt tyst.
Min pojkvän, är som de flesta redan kanske förstått, väldigt bilintresserad. Och
denna artikeln på SMP fångade hans uppmärksamhet väldigt mycket. Fanns knappt tid för en puss till mig ju!

Det tråkiga med artkeln är absolut inte artikeln i sig. Väldigt sanningsenlig (för en gångs skulll), och väldigt bra skriven. Men det tråkiga är alla kommentarer. VSR, Växjö Street racers, vill vad jag har förstått det köpa/få tillträde till Uråsa flygfält för att där ha sina Streetrace. Eller Dragrace som det då heter. Att ha anordnade Streetrace på gatan är olagligt, men att ha anordnade Dragrace på en bana är inte det.

Bilar i största allmänhet är ett otroligt stort intrese för många av dessa pojkar, och flickor också för den delen. Tråkigt bara att så himla många människor ska se ner på dom för att dom bara vill utöva sitt intresse på ett lagligt vis. Visst, en manifestation runt om i Växjö kanske inte är det smartaste, men vad ska man egentligen behöva göra för att få hjälp?

Detta är seriösa människor, som verkligen kämpar för att kunna göra sitt intresse lagligt. Varför ska vi hindra dom, när det går att utövas på ett lagligt vis?

ni vet att ni älskar mig

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback