Åre - 2008 igen

ihopljuget 2008-02-18
Som jag lovade skulle det bli lite mer om vår Åre resa.

Söndagen började i bilen.. 13 timmars bilresa tar ganska lång tid. Närmare bestämt 13 timmar. (feberyra?)
Men iaf. Framme i mitt älskade paradis vid tiotiden på morgonen. Fantastiskt. Ut i backen direkt. Och vem stöter man inte på där, helt oväntat, om inte min match made in heaven. Herreminget. Här ser man ut som ett vrak, efter 13 timmars lång bilresa. Ovårdad som få, och allmänt skabbig. Och så dyker han upp där som från ingenstans. Jaja. Sen att han tydligen har en flickvän nu kan vi ju prata om en annan dag.

Veckan har sett ut som så att vi varje dag har gått upp vid niotiden. Käkat frulle, och sen gett oss ut i backen. Enda dagen jag bangade var onsdagen. Men då måste jag få tillägga att karatefyllan på Bygget, och långt bastubad mitt i natten gör en ganska sleten. Plus att det var typ storm ute. Förtjänade en dag hemma. :D Sen att halsen lät värre än Björn Gustavsson när han är en pubertal tonåring är en helt annan historia i sig.

Onsdags gav vi oss ut i kälkspåret. Jag och Leif åkte tillsammans på en liten jävla snowracer. Och som ni kan gissa så gick det ju sådär. Men fy fan va kul det var. Sen att jag lyckades spräcka mina älskade svarta jeans kan vi även det prata om någon annan gång.
Sen begav jag mig hem till Lisen, för att skratta, gråta och dricka vin i sällskap av Michelle och Lisen. Alltid lika mysigt.

Torsdagskvällen blev det Broken och deras underbart goda tacoskål. Dock inte lika god som vanligt. :( Sen bowling på Holiday, där jag INTE kom sist. Hem för förferre, och ölspel. Najs Bajs. Sen Bygget, där man stöter på Linn, och även då får en karatefylla.

Fedagen har nog inte riktigt kommit tillbaka i mitt minne. Men om jag inte minns fel åt vi en underbart god BBQbuffé uppe på Ullådalsstugan allihopa. Och så drack vi ju den dära goda drinken som lilla Marre fixade åt oss. :D Varm färskpressad äppeljuice med Xanté i. Helt jävla fantastiskt. Sen blev det ännu en gång Bygget.

Summan av Kardemumman är att jag hade en sjukt rolig vecka, fullkantad av aktiviteter, och jävulsskap. Helt underbart att vara turist på riktigt i min älskade favoritby!

Bilder kommer. I sinom tid. Ska bara få alla från lilla Leffeleif först. (som förövrigt inte heter Leif, utan Marcus. Men Leif låter coolare) :D

Nu rinner näsan för fulla muggar. En bok lånad av Emma ligger i väskan och väntar på att den ska bli läst. En påse Ahlgrens bilar ligger på sängen och vill bli uppäten. Och en trött Sanna slappar i soffan och vill bara gå å nanna.
Sååå, God natt!
ni vet att ni älskar mig

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll
Du är? Johan

Vad hände med att du inte ens nämnde den bästa after skin ever? Lr den kanske inte finns i minnet mer...hehe=)

2008-02-21 @ 21:18:07

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback