Frusen

ihopljuget 2007-09-15
Jag sitter här uppe i "mitt" rum hemma hos mamma. Anledningen till att mitt står inom sådana där " är för att det helt enkelt inte är mitt rum längre. Det enda som gör det till mitt rum är att det står två öppna resväskor på golvet med mina kläder i. Det sitter även en tavla på väggen som tillhör mig, och sen att loftsängen som har stått orörd sen tre år tillbaka tillhör mig med, är en annan femma. För den sover ingen i iaf.
Men. Här uppe är det förbannat kallt. Dålig isolering, gammalt hus, kallt utomhus osv osv, är kanske in bidragande orsak. En sak som kan hjälpa mig väldigt mycket i mitt största problem just nu hade ju varit att elda lite i "min" kakelugn. Men jag är för lat för att gå ner till vedbon och hämta ved. Så för att inte frysa för mycket sitter jag här med mormors stickade raggsockor, tjocktröja, och snart en filt över axlarna. Men det jag inte har tänkt på, som dök upp som en snilleblixt i mitt huvud var ju att ibland när det är kallt i ett rum så kan man höja värmen på elementet. Jag börjar med att sätta igång elementet. Smart Sanna. Bra jobbat. Grattis.

Men det är en sak jag ska göra senare i eftermiddag iaf, om jag nu pallar mig ut till vedbon vill säga. Jag ska elda i kakelugnen, sitta och titta på elden, lyssna på härlig skön musik, och minnas tillbaka till "the good old days". Det var länge sen jag satt och mindes tillbaka på livets härliga tider. Exakt vilken fas i mitt liv som var den bästa är svårt att säga, men jag har mina små höjdpunkter som jag titta tillbaka på och bara le. Hr i åre, ett stort fiasko, och sjukt mycket kaos, men ändå några av de bästa åren i  mitt liv. Piteå, vakna upp en morgon, och vara tokbakis, men ändå må så jävla bra. Hur nu de hänger ihop

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback