15 år igen

ihopljuget 2007-09-12
Ibland kan jag sitta och drömma mig bort, och då även ibland önska att jag vore 15 igen.
Det var så skönt att på den tiden kunna skylla allt dumt man gjorde på en och samma grej. "Jag är ju faktiskt bara 15, fortfarande ett barn". Tänk om jag hade kunnat skylla allt dumt jag gjort på att jag fortfarande är ett barn. men News flash for you my friend. Jag är inget barn. Jag är 20 år och vuxen. Men om man ändå hade varit barn fortfarande. Veckopengen har tagit slut, och man är i stort behov av en ny höstjacka, vad gör man? Ja, inte går man till banken och tar ett lång, utan man går raka vägen till mamma och ber om en extra slant. Hualigen. det var tider det. !5 år, okysst, oskuld osv osv.. Relativt oskyldig var man med. Ha. Tänk om jag hade k unnat vrida tillbaka tiden till då. Undrar hur mycket jag hade gjort ogjort då? Ojoj.

Orka sätta igång dom tankarna nu

Men iaf. ibland känner jag mig som Magnus Betner när jag skriver. Jag kan höra hans röst i mitt huvud. (Och nej, jag är inte besatt av honom på något vis). Det är då jag får till dessa kommentarer som jag uppfattar som väldigt fyndiga, och hur roliga som helst. Men egentligen är det nog inte hans röst jag hör, utan typ Göran Perssons tråkiga röst, som är omvanlad till Betners stämma. Inte ett ord är egentligen Betners, utan allt kommer från vår före detta statsminister. Fast vad vet jag? Ja, de är knepigt de här med röster i huvudet..'


Btw, va fan e Omvanlad för ett ord?

Ni vet att ni älskar mig

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback