Varberg

ihopljuget 2007-05-23
here i come. Nu har jag nästan packat det sista. Sitter å väntar på att kaffet ska bli färdigt så jag kan få i mig min morgonkopp! Viktigt viktigt!

men iaf. en utlovad update kanske

Fredagen började med att vi åkte härifrån vid tio tiden. En otroligt tråkig bilresa, men ändå. kom till jobbet runt halv ett ett och började lite kort och gott med en lunch. M, riktigt goda kättbullar vad de, mammsen blev helt frälst! :D
Sen en ltien rundvandring med Bosse, ägaren. Mysigt ställe. Fick även besked om att jag skulle börja jobba vid femtiden. Najs
Sen drog vi in till Varberg och snurrade runt där inna jag fick tag på min hyresvärd. Åkte till lägenheten som var riktigt mysig. En inredd källare med tre sovrum, kök, badrum och bastu :D
mitt rum har riktigt härliga röda tapeter, kommer nog trivas som fisken i vattnet. :D
Sennär och träffa Roy på hans jobb. Det första han säger är : "fan va tjock du blivit Sanna" haha, de lilla aset.

Sen ut till jobbet igen och jobba åtta timmar. Riktigt rolig kväll. dom hade trubadur och det blev succé! :D Allt flöt på som bara den. they loved me! Satt sen kva och drack lite öl och pratade igenom kvällen som hade varit. Gillar folket som faaan. 

under kvällen får jag ett mysigt besked av roy, han har glömt sina nycklar på jobbet, så jag har ingenstans att sova.. Grattis Sanna. men som tur är så hade min söta arbetskamrat ett helt hus för sig själv. Så där fick jag tom ett eget sovrum.

lördagen började med lite frukost sen fick jag skjuts in till varberg. Snurrade runt i varenda hörn inne i centrum fram tills fyra då Roy fick sluta.. Sen stack vi hem till honom och chillade lite. Lite mat fick vi även i oss, och sen fick jag en guidad tur i hela varberg av honom innan han körde ut mig till jobbet. Började vid sju och jobabde i några timmar. inte lika myckte att göra, men roligt för de. :D

Sen kom <Roy och hämtad emig, och vi åkte hem till han och kollade på film, slocknade tre även denna natt.
Söndagen började med brunch på café blå dörren och fortsatte med kaffe på paganini. Där träffade vi Roys kompisar ken och Jonas. två trevliga killar. :D
Lite minigolf, och lite glass, och en promenad senare så var det dags för mig att åka hem. Tog tåget till Halmstad vid 16.22 , och satt där i nästan två timmar för att vänta på bussen. Som tur var de fint väder så jag pasade på att stta ute i solen. Sen bussresa i två å en halv timma, till växjö för att sitta där i 50 minuter för att sen ta tåget hem till lessebo.

men kontentan av de hela är att jag nog kan lyckats trivas i varberg. Kan nog passa mig som handen i handsken. och det bästa är att jag (nästan) kan börja om på noll igen. Alltid lika najs..

Måste bara lära känna lite folk, men hänger jag med Roy ska väl inte de bli några problem..
:D

Ne dags för kaffe nurå.

ville bara säga till lilla ännelaj, faan va kul med dig och din pojk. Lisen och Michelle blev riktigt överlyckliga! lycka till stumpan!

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback