Veckan

ihopljuget 2007-06-16
Måndag
Packdag, tvättdag osv osv, för att sen ta tåget vid tvåtiden ner till Malmö och till Farmor. Btw, så är SJ ett företag som jag bara avskyr mer och mer... Det började med att tåget var ca fem minuter sent till Varberg, sen när vi skulle åka från varberg så var det signal fel. Okej, sånt händer tänkte jag och vi åkte vidare. Lyckades ta in tiden, men när vi ska åka från Båstad så funkar inte trappstegen som fälls ut och in med dörrarna. Tack så mkt, står där i säkert 20 minuter innan dom fixar det. Lyckas än en gång ta in tiden, tills vi hamnar i Hbg. Då ska dumjävlarna koppla på en vagn till på tåget, så vi blir ännu senare. Men iaf, vi rullar vidare, och hamnar tillslut någonstans mellan Landskrona och Lund, där vi helt plötsligt stannar mitt i Buschen.  Då har, hör och häpna, tåget framför oss gått sönder, så vi måste stå å vänta tills dom lagar sitt förbannade tåg, så att vi kan åka vidare. Men iaf, 40 minuter sena så kommer jag äntligen till Malmö, och sen efter ett tag även hem till farmor min. Har en lugn kväll där, får min efterlängtade 20-års present, dvs, fyra glas, och en kaméring som en gång i tiden har varit en av farmors gammla förlovningsringar. :D Sen Soooova.

Tisdag
Mammsen, gubben hennes och systeryster kom till farmor för en fika för att vi hela högen skulle på studentkalas hos en barndomskompis. Trevlig dag/kväll med god mat, gott att dricka, och förbannat trevligt folk. Hade ju egentligen tänkt följa med mor min till Lessebo, men fick erbjudande att åka till Hbg, vilket jag kände skulle vara ett roligare alternativ. Så jag fick skjuts av ågra dit, och kom dit ca elva på kvällen. Mysigt värre. :D

Onsdag
Hela dagen ägnades åt att lalla runt i hbg i min ensamhet. Har kommit fram till att den staden är fan toppen. Köpte frukost på seven eleven, och satte mig vid havet och myste. :D Sen fick det även bi ett inköp på två pocketböcker, för att sen sätta mig i en mysig park, och läsa, och bara mysa. Vid halvfem tiden så slutade min vän, och då sprang vi först ett gänge ärenden, och sen gick vi å fikade med hans vänner. Otroligt intressanta diskussioner fördes, och jag hängde med lite halvt om halvt. Intelligenta människor.. :P Sen kvällen blev det pannkaksbakande, och tvkväll. Mys..

Torsdag
Kunde inte bestämma mig för när/hur/om jag skulle åka hem, men tog mitt förnuft till fånga och lämnade hbg vid två tiden. Sen förbi Roy och tjata lite på hans jobb här i Varberg, sen hem för snabb middag, och uppfräschning. Klockan sju så mötte jag Micke, min nyfunna vän vid fästningen, eller okej halv åtta.. :P Vi snackade massa skit, drack gott vin, och skrattade åt fulla fjortisar. en helkväll med andra ord. :D

Fredag
Sova, slappa, sova, och sen jobba. och nu sitter man här. Lampan pajade precis, så nu r de ganska mörkt härinne.
Men iaf kontentan av det hela är: Att jag egentligen inte har den blekaste aning om vad som händer i mitt liv.

How do you do?


Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback