Norrland

ihopljuget 2007-07-14
Tar man bort alla mygg, så är fanimej Norrland underbart.

Kom upp i torsdags, då var det dock regn hela dagen, usch. Träffade mormor och myste, sen hem till morbor HP och Jorun där vi bor under vår vistelse. Träffade kusin Jessica, som vi inte sett på säkert åtta år. Mysigt.

Igår, (dvs fredag) så började dagen med en tripp till Stugan ute i Bodträskfors, för lite fika och doppa fötterna i älven. Sen vidare till Storforsen, och gick omkring och kollade där. Fick riktigt många bilder på mammsens kamera. :D
Vid storforsen passade vi även på att svänga in till Hotellet och säga hej till Sandra gumman. Det var så kul att träffa dig! Sedan hem igen och dags för god mat, grillat såklart. Måste ju passa på när vädret äntligen tillåter. Dit kom även kusinern Therese och Jessica, och drog med oss till en krog i stan. Bränna hette stället. Medelåldern var väl ltie högre än jag hade hoppats på, men visst tusan fanns det några kex att spana på¨. :D Vi träffade även på kusin Jennie där. Så söt hon har blivit. Efter några öl och en gedigen salongsberusad Jessica så drog vi vidare till SommarTC som damerna kallar det. En klubb.. Inte jättemycket folk, men jag hittade ett kex som jag försökte flörta lite med. :P Sen en redig bläckfylla, och efter ett gäng öl så blev det Taxi hem för att sova.
Dagen var underbar. Klarblå himmel hela tiden. Me like

Idag for ja och systeryster till Luleå för shopping och Pullan möte. Fick äntligen träffa Pullan, som jag inte sett sen studenten. Snacka lite skit om klasskompisarna, vem som gjorde vad, osv osv. Hon var lika söt osm alltid ska ja säga er. :D
Sedan hem till mormor för middag.
Och nu sitter vi här. Varken jag eller systeryster är på humör för att gå ut ikväll, det har varit en lång dag. blir lite kik på tv, och lite grönsaker i dippa. Gott!

Men ja kan iaf sammanfatta resan med två ord: Meeeeen Guuuu! Ska dock uttalas på norrländska. Ring mig så ska ni få höra. :D

BTW, Grattis Anna i efterskott på föllsedan. :D Tråkigt att jag inte kunde vara med och fira den med dig. :(
 Grattis Emma till att du kom in på lärarlinjen. Wohoo! Damn proud over you woman! :D

Och grattis till mig att jag älskar norrland.!! :D

Ni vet att ni älskar mig

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll
Du är? Kanf keato

Det enda problemet med mygg är att dom låter, annars så stör dom inte mig. Kan dom inte visa lite stil och vara tysta...


Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback