Lillen = Storis?

ihopljuget 2007-07-05
Lillen är min enda vän för tillfället,  och först å främst vill jag gratulera honom som nu mera inte borde bli kallad för Lillen då han fyller 20 år (dvs samma ålder som jag) idag. Grattis! Fast i mina ögon kommer han alltid att vara Lillen.

Dagens tankegångar har som vanligt riktat sig mot mitt liv. Just nu känns det aningen meningslöst. Att ens ha flyttat till Varberg känns bara dumt. Visst, jag har träffat sjukt roligt folk. Har ändå haft roliga stunder i den här stan. Men snart tar dom slut. Snart blir dom stunderna bara till minnen, minnen som försvagas efter varje dag, och tillslut försvinner. Vad trodde jag egentligen skulle hända här?

Jag är trött på säsongslivet. Jag vill ha mitt eget. Jag vill ha min egen trygghet. Mitt egna hem. Mitt fasta jobb. Mina egna vänner. Jag drömmer om att skaffa mig en egen lägenhet, som jag kan inreda efter min egen smak och eget tycke. Åka till Ikea och andra inredningsbutiker och handla kuddfodral, och matchande gardiner. Ljusstakar, och tavlor. Och allt annat som faller mig i smaken.
Men för att det ska gå så behöver jag ett jobb. Ett fast jobb, som jag trivs med, och känner att jag kan syssla med ett tag. Jag är fruktansvärt sugen på Baristayrket. Eller typ bara jobba på ett fik. Ett heltidsjobb som jag älskar. Visst, det är väl inte så svårt. Leta jobb, och sen få jobb brukar jag kunna lyckas med.
Men vart vill jag jobba? Vart vill jag bosätta mig? Vart vill jag ha min framtid?
Är Varberg en stad för mig? Vad händer med staden när sommaren tar slut. Jo, staden försvinner. Det finns inget kvar här då. Det blir lika ensligt som Åre på sommaren. Allt dör ut.
Växjö då? Men vad har jag att hämta i Växjö egentligen? Absolut ingenting. Är trött på folket, trött på utelivet, trött på Växjö i helhet. En ganska trist och grå stad.
Mina tankar drar sig mot Kalmar. Men vad finns där? Känns inte som om det egentligen är en stad för mig.
Vill uppåt i landet. Linköping, Uppsala, eller någon sån stad kanske? Inte för stor, men ändå lagom stor. Och nära till Hufvudstaden.
Men det känns som om att Växjö drar mest just nu. Funderar på att maila Pelle och höra hur han har det med folk på Astrakan under hösten. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig Astrakan igen. Eller Hörs överhuvudtaget. Me like

Skit samma. Är allmänt deppig idag. Kanske har mkt med vädret att göra dock. Skyller på det.
 
Ni vet att ni älskar mig.

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback