Tonåring vs Vuxen

ihopljuget 2007-02-28
Inte många timmar kvar nu.
Är det nu det är dags för mig att blicka tillbaka på allt jag gjort under de senaste 20 åren?
Fuck that shit säger jag bara. Det är väl bättre att titta framåt, och fundera ut vad jag har kvar att göra, och vad jag vill göra?
Eller?

20 år av mitt liv har passerat, 20 bra år, 20 jobbiga år, 20 underbara år. Dags att leva 20 år till, och 20 år till efter det, och se på fan, säkert 20 år till, om inte ännu mer.. Dessa år kommer att bli så bra som jag gör dom till, likadant är dom åren som redan gått förbi.

Leva i nuet, det ska bli ett av mina nya motton. Ta dagen som den kommer. Vem vet vad du gör om ett år, om tio år, om 50 år. Men fuck that. Så länge du lever för stunden och är lycklig, varför ödsla tid på vad som kanske händer i framtiden. Vilken familj du kanske kommer att ha, hur stort hus du kanske kommer att ha, vilket jobb du kanske kommer att ha. Vem orkar egentligen gå å oroa sig över framtiden.

Man använder för mycket tid åt att fundera och planera. Varför inte bara ta det som det kommer. Nu känner jag för att göra si och så, då gör jag det..

Okej, man blir "vuxen" när man fyller 20. Men newsflash for you my friend. Livet tar inte slut. Livet fortsätter precis som det gjorde när man var tonåring. Bara det att man är ett år äldre på pappret. Man måste även börja betala tandläkaren, och alla besök hos doktorn. Det ska ju kanske bli mindre kul.. Hua..

Men skitesamma, 47 minuter kvar på detta dygnet.. Sen är man officiellt 20 år. Dvs, Systemet ålder.. Här ska shoppas.. :D

Syns där..

Ni vet att ni älskar mig


Gnäll

Säg vad du vill:

Och du är?
Slippa fylla i allt nästa gång?

Såndär mejladress:

Din blogg, tack:

Gnället i skrift:

Trackback